יום שני, 26 באוקטובר 2015

הפיצויים בעוולת לשון הרע במשפט הישראלי- מאת משרד עו"ד נועם קוריס ושות'

בס"ד

הפיצויים בעוולת לשון הרע במשפט הישראלי/ מאת מאיר סגל משרד עו"ד נועם קוריס ושות'
הרקע החוקתי הספרות המשפטית בישראל מרבה לעסוק בהיבטים חוקתיים של עוולת לשון הרע ובפרט בשאלת האיזון הראוי בין אינטרס ההגנה על השם הטוב לבין אינטרס השמירה..


ההוראות החדשות של הפיקוח על הבנקים לבעלי חשבון מוגבל
נכתב על ידי <a href="https://www.articles.co.il/author/45011">סרגיי גור

</a>
נתונים סטטיסטיים של הרבעון האחרון של שנת 2014 מצביעים על 820,000 צ'קים שחזרו במהלך 3 חודשים בלבד על סך של 7.6 מיליארד ש"ח. מדובר בצ'קים שהכיסוי שלהם לא כובד. נתוני סוף יולי 2014 מראים כי 561,000 חשבונות בנק הוגדרו כמוגבלים, 121,000 מתוכם בעקבות צ'קים שלא כובדו. מדובר בעלייה של 7% משנה שעברה. אמנם כמות של חשבונות הבנק המוגבלים בישראל בעלייה, אך בעלי חשבון מוגבל יוכלו להתנחם בחדשות שמיטיבות עמם. 
בעל חשבון מוגבל? כעת מותר לך לפתוח חשבון בנק
עד כה, ההוראות בנוגע לפתיחת חשבון בנק לבעלי חשבון מוגבל היו מעורפלות למדי ולרוב בעלי החשבון המוגבל נתקלו בסירוב מאת הבנקים לפתיחת חשבון נוסף. אך כעת, על פי ההוראות החדשות של הפיקוח על הבנקים, שהתפרסמו לפני כמספר חודשים, ניתן לאפשר להם פתיחת חשבון בנק.
ההוראה עצמה מגדירה כי מי מהרשימה הבאה אשר בעל חשבון מוגבל יוכל כעת לפתוח חשבון בנק:

 לקוח מוגבל - לקוח אשר 10 צ'קים שלו חזרו בתקופה של 12 חודשים
לקוח מוגבל חמור – לקוח אשר במהלך 3 שנים הוכרז כלקוח מוגבל פעם שנייה
לקוח בתהליך פשיטת רגל
לקוח שהוטל על חשבונו עיקול בעקבות חובות אשר לא נפרעו

מה משמעות הבשורה?
המטרה היא לא להתחשב בבעלי חשבון מוגבל ולהקל על מר הגזירה של היותם לקוחות מוגבלים, אלא למעשה מדובר ב'תרגיל' שמטרתו להגביל את יכולת השימוש במזומן (=צ'קים) של אנשים פרטיים כמו גם עסקים עד תקרה מסוימת. מדוע לעשות כן? במטרה להילחם בשימוש בכסף השחור ולמצות את יכולת גביית המיסים במדינה. בפועל רוב הצדדים אמורים להרוויח מן המהלך הזה - הוראות אלו יסייעו לא רק לבעלי חשבון מוגבל להסתגל למצב חדש באופן קל יותר אלא אף יסייעו למלחמה בפשע, בהלבנת הון ועוד. אי יכולת להפקיד בבנק כסף שחור ואי יכולת להשתמש בו בעסקאות מעל לתקרה מסוימת ימנעו מן הכסף לצאת לרחובות ויצמצמו בסופו של דבר את כדאיות הלבנת ההון ואת היקף הפשיעה בתחום זה.


מקור המאמר:<a href='http://www.articles.co.il/article.php?id=169620'> articles.co.il</a>



מאמרים פרי עטם של צוות משרד עו"ד נועם קוריס
מאמרם מאת עו"ד נועם קוריס
מאמרים מאת עו"ד 
נועם אברהם
מאמרים מאת עו"ד 
נועה מאיר

עו"ד על משרד עו"ד נועם קוריס ושות:

נועם קוריסנועם קוריסנועם קוריסנועם קוריסנועם קוריסנועם קוריסנועם קוריסנועם קוריסנועם קוריסנועם קוריסנועם קוריסנועם קוריסנועם קוריסנועם קוריסנועם קוריסנועם קוריסנועם קוריסנועם קוריסנועם קוריסנועם קוריסנועם קוריסנועם קוריסנועם קוריסנועם קוריסנועם קוריסנועם קוריסנועם קוריסנועם קוריסנועם קוריסנועם קוריסנועם קוריסנועם קוריסנועם קוריסנועם קוריסנועם קוריסנועם קוריסנועם קוריסנועם קוריסנועם קוריסנועם קוריסנועם קוריסנועם קוריסנועם קוריסנועם קוריסנועם קוריסנועם קוריסנועם קוריסנועם קוריסנועם קוריסנועם קוריסנועם קוריסנועם קוריסנועם קוריסנועם קוריסנועם קוריסנועם קוריסנועם קוריסנועם קוריסנועם קוריסנועם קוריסנועם קוריסנועם קוריסנועם קוריסנועם קוריסנועם קוריסנועם קוריסנועם קוריסנועם קוריסנועם קוריסנועם קוריסנועם קוריסנועם קוריסנועם קוריס

אין תגובות:

הוסף רשומת תגובה